دین و ادیان چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

دین چیست؟

اعتقاد وقتی روشی را در نظر بگیریم که حتی صد در صد مطمئن یا قادر به اثبات آن نیستیم ، حالتی ذهنی است. همه درباره زندگی و دنیایی که تجربه می کنند اعتقاداتی دارند. باورهای حمایتی متقابل ممکن است سیستم های اعتقادی را تشکیل دهند ، که ممکن است دینی ، فلسفی یا ایدئولوژیک باشد.

ادیان سیستم های اعتقادی هستند که بشریت را به معنویت پیوند می دهند. تعریف زیر از ویکی پدیا نمای خوبی از ابعاد مختلف دین را ارائه می دهد:

دین مجموعه ای از نظامهای فرهنگی ، نظامهای اعتقادی و جهان بینی است که بشریت را به معنویت و گاه به ارزشهای اخلاقی مرتبط می کند. بسیاری از ادیان روایات ، نمادها ، سنت ها و تاریخ های مقدس دارند که هدف آن معنا بخشیدن به زندگی یا تبیین منشأ زندگی یا جهان است. آنها تمایل دارند اخلاق ، اخلاق ، قوانین دینی یا سبک زندگی ترجیحی را از ایده های خود در مورد کیهان و سرشت انسان بگیرند. […] بسیاری از ادیان دارای رفتارهای سازمان یافته ، روحانیت ، تعریفی از آنچه که به معنای پیوستن یا عضویت ، جماعت غیر مذهبی ، جلسات منظم یا خدمات به منظور احترام به یک خدای یا برای نماز ، مکان های مقدس (اعم از طبیعی یا معماری) و / یا کتاب مقدس عمل به یک آیین همچنین می تواند شامل خطبه ها ، بزرگداشت فعالیت های یک خدا یا خدایان ، قربانی کردن ، اعیاد ، اعیاد ، خلسه ، ابتکارات ، مراسم تشییع جنازه ، خدمات زناشویی ، مراقبه ، موسیقی ، هنر ، رقص ، خدمات عمومی یا سایر جنبه ها باشد. فرهنگ بشری با این حال ، نمونه هایی از ادیان وجود دارد که برخی یا بسیاری از این جنبه های ساختار ، اعتقاد یا اعمال در آنها وجود ندارد

اعتقادات به بعد معنوی زندگی از قدیم الایام وجود داشته است. بسیاری از جوامع بشری شواهد تاریخی درباره نظام اعتقادی خود ، چه پرستش خورشید ، خدایان و الهه ها ، شناخت خوب و بد یا مقدسات ، برای ما به جا گذاشته اند. استون هنج ، بودای بامیان ، کلیسای جامع آلمودنا در مادرید ، اولورو در آلیس اسپرینگز ، باغ های بهائی حیفا ، فوجیاما ، کوه مقدس ژاپن ، کعبه در عربستان سعودی یا معبد طلایی در آمریتسار گواهی بر تجربه انسانی است از معنویت ، که ممکن است یک واقعیت عینی یا نتیجه اشتیاق انسان برای توضیح معنای زندگی و نقش ما در جهان باشد.

به ساده ترین مفهوم ، دین "رابطه انسانها با آنچه مقدس ، مقدس ، معنوی یا الهی می دانند" را توصیف می کند .2 معمولاً با مجموعه ای از اقدامات سازمان یافته همراه است که جامعه افرادی را که دارای این ایمان هستند پرورش می دهد. همانطور که در بالا بحث شد ، اعتقاد اصطلاح وسیع تری است و همچنین شامل "تعهداتی است که ابعادی از وجود را فراتر از این جهان انکار می کنند" .3





:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مریم
ت : یک شنبه 29 فروردين 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی